UROLOGIJA

urološku dijagnostiku
i liječenje bolesti

Urološki pregled

Poliklinika Victus vam može pružiti pomoć u svim urološkim problemima. Nudimo Vam kompletnu urološku dijagnostiku i liječenje bolesti bubrega, mokraćovoda, mokraćnog mjehura, prostate, testisa i spolovila.

Najčešći razlozi zbog kojih pacijent traži pomoć liječnika urologu jesu pojava krvi u mokraći /HEMATURIJA/, bolno mokrenje /DIZURIJA/, noćno mokrenje /NOKTURIJA/, nekontrolirano bježanje mokraće /INKONTINENCIJA URINA/.

Bol u leđima može biti vrlo ozbiljan simptom bolesti mokraćnog sustava. Impotencija /EREKTILNA DISFUNKCIJA/ može nastati kao posljedica infekcija mokraćnog sustava. Tumori testisa obično nastaju kod muškaraca mlađe životne dobi. Pojava krvi u sjemenu /EJAKULAT/ predstavlja vrlo ozbiljan simptom.

Simptomi bolesti

Pojava krvi u mokraći
HEMATURIJU mogu uzrokovati stanja poput pojave tumorskih tvorbi, infekcije, ozljede ili pojave kamenaca unutar mokraćnog sustava.
Bolno mokrenje
DIZURIJA najčešće nastaje kao posljedica upalnih procesa donjih dijelova mokraćnog sustava.
Noćno mokrenje
NOKTURIJA se definira pojavom dva ili više mokrenja tijekom noći i najčešće je posljedica sužavanjem mokraćne cijevi uslijed povećanja prostate ali može biti i simptom šećerne bolesti /dijabetes /ali i posljedica nekih bubrežnih oboljenja. U svakom slučaju pojava noćnog mokrenja zahtjeva urološki pregled.
Nekontrolirano bježanje mokraće
INKONTINENCIJA URINA nastaje najčešće kao posljedica stresa ili simptom nekih sistemskih bolesti. Svakako zahtijeva urološki pregled.
Bol u leđima
Bol u leđima može biti vrlo ozbiljan simptom bolesti mokraćnog sustava kao što su: bubrežni kamenci, maligni tumori bubrega, mokraćovoda, nakapnice, testisa, infekcije mokraćnog sustava. Ne treba zaboraviti da bol u leđima mogu uzrokovati i neke bolesti trbušne šupljine poput bolesti jetre, upale pluća, upalne bolesti crijeva i sl.
Impotencija
EREKTILNA DISFUNKCIJA može nastati kao posljedica infekcija mokraćnog sustava, najčešće prostate, šećerne bolesti, generaliziranih bolesti krvnih žila, hormonalnih poremećaja, psiholoških promjena. Pojava erektillne disfunkcije je razlog za obavljanje urološkog pregleda.
Tumor testisa
Tumori testisa obično nastaju kod muškaraca mlađe životne dobi. Najčešće pacijenti sami napipaju kvrgu ili otvrdnuće u predjelu testisa koje najčešće ne daju druge simptome. Pojava takvih tvorbi indiciraju brzi urološki pregled.
Pojava krvi u sjemenu
Pojava krvi u sjemenu predstavlja vrlo ozbiljan simptom jer osim što je najčešće uzrokovana infektivnim procesima prostate i mokraće cijevi ona može biti i prvi simptom pojave karcinoma prostate ili mokraćnog mjehura. Stoga pojava krvi u sjemenu treba pacijentu značiti što hitniji odlazak na urološki pregled.

INFEKCIJE MOKRAĆNOG SUSTAVA

Mokraćni sustav jedno je od najčešćih sijela bakterijskih infekcija. Prodorom bakterije kroz uretru do mokraćnog mjehura razvija se upala mokraćnog mjehura /AKUTNI CISTITIS/ ali se mogu širiti i dalje prema bubrezima gdje izazivaju upalu bubrega /AKUTNI PIJELONEFRITIS I NEFRITIS/.

Najčešći simptomi ovih infekcija mokraćnog sustava se kreću od bolnosti i pečenja kod mokrenja, nagona za učestalo mokrenje pa do bolnosti u leđima praćenih povišenom temperaturom u slučajevima kad se infekcija proširi na bubrege. Dijagnostički postupci pacijenata sa infekcijom mokraćnog sustava počinju analizom mokraće korištenjem test-trake, gledanjem sedimenta te provođenjem mikrobiološke obrade mokraće /URINOKULTURA/. Liječenje infekcija mokraćnog sustava se sastoji od davanja antibiotske terapije uz uzimanje dosta tekućine i izbjegavanje izlaganju hladnoći.

Poliklinika Victus provodi i uzimanje briseva mokraćne cijevi /URETRE/ kod spolno prenosivih infekcija mokraćnog sustava izazvanih bakterijama kao što su mikoplazma, ureaplazma i klamidija.

Početna dijagnoza pojave kamenaca mokraćnog sustava koja se obavlja u našoj urološkoj ambulanti obuhvaća analizu mokraće-sediment, urinokulturu, te ultrazvučnu obradu /UZV/ mokraćnog sustava.

Kateterizacija mokraćnog mjehura

U urološkoj ambulanti provodi se postupak kateterizacije mokraćnog mjehura kao i redovita izmjena urinarnog katetera. Kateterizacija je postupak postavljanja katetera u mokraćni mjehur preko mokraćne cijevi /URETRE/ sa ciljem njegova pražnjenja.

Obavlja se u slučajevima zastoja izlaska mokraće (retencija urina) , nekontroliranog mokrenja /INKONTINENCIJE/, dijagnostičke kateterizacije kod ispitivanja karakteristika mokrenja pacijenta, teških, osobito neuroloških oboljenja, te postavljanja katetera pred porođaj ili operacijski zahvat. Ovisno o indikaciji kateterizacija mokraćnog mjehura se može obavljati jednokratno, povremeno ili trajno uz povremene izmjene istih.

UROLOGIJA

UROLOŠKE KONZULTACIJE

U urološkoj ambulanti Poliklinike Victus obavljaju se i konzultacije pacijenata koji su prethodno liječeni u drugoj zdravstvenoj ustanovi zbog problema s mokraćnim sustavom, radi davanja drugoga mišljenja.

Urološki pregled
Urološke konzultacije
Liječenje infekcija mokraćnog sustava
Katerizacija mokraćnog mjehura